Novinky
Americký gigant v Autosalonu a další perličky
Sedmnáctý díl roku 2015 pořadu Autosalon vám ukáže ohromný pickup Dodge RAM 1500, rodinný Renault Espace a začne i sezona motorek.
22.4.2015
Dodge RAM 1500

Rozsáhlé opravy na dálnici D1, diskuze ohledně nových rychlostních limitů nebo nová vyhláška ohledně STK – to jsou namátkou novinky, které čekají na české řidiče v letošním roce. I v lodní dopravě jsou ale novinky. Auta a lodě mají navíc mnoho společného. Víc už vám řekne expert Pepa.

Do první poloviny minulého století se bezpečnost automobilu nějak výrazně neřešila. Pak ale přišel jistý inženýr jménem Béla Beranyi s nápadem, že by se daly snížit následky nehod tím, když by se ke karoserii přidaly tzv. deformační zóny. Při sérii crash-testů se navíc zjistilo, že i části interiéru jako volant se mohou proměnit ve smrtící zbraň. Jak to bylo dál, prozradíme v reportáži.

Kdo aspoň trochu jezdí, určitě si všiml, že motorkářská sezona je v plném proudu. Motocyklové kluby už pořádají první výjezdy – nedávno jsme například potkali majitele strojů BMW. Sršně jsme proto probudili ze zimního spánku a hned mu naplnili testovací kalendář. Na rozjezd si dá nižší kubaturu, ale o to ostřejší mašinu. Na půl kroska a enduro – to je KTM Freeride 350.

 

Český zákazník je konzervativní. Než aby zkusil nějaké exotické jídlo, raději zůstane u vepřa knedla zela. A nejinak je tomu u aut. Proto je tu tým pořadu Autosalon, aby za vás různá automobilová menu ochutnal. K hamburgeru velikosti XXL lze přirovnat novinku značky Dodge jménem RAM 1500 EcoDiesel. Zda je to fastfoodová šlichta, nebo delikatesa, zjistíme ve čtvrtek.

Když se řekne rok 1984, někomu se možná vybaví zavraždění indické političky Indiry Gándhíové. Pro motoristy ale znamenal revoluci – představila se první generace Renaultu Espace, zakladatele kategorie MPV. Nevídané využití prostoru spolu s lehkou karoserií, jež byla částečně z plastu, slavilo úspěch. Navázat na předchůdce chce i Espace modelový rok 2015. Posvítíme si na něj!

Vypínat ESP v běžném provozu je nesmysl. Ale ani na uzavřené trati nedává moc smysl, pokud nemáte auto, které za to umí vzít! A to se nám poštěstilo, nový Volkswagen Golf R, ač vychází z běžného hatchbacku, díky 300 koním a 380 Nm dokáže šlapat na paty i o hodně dražším vozům. Pravda, cena okolo 1 milionu není zrovna nízká. Hodnocení však necháme na expertu Františkovi.