Autopunk
To zabolí! Ferrari FXX Evoluzione ve zdi
Existují auta, s nimiž ani ti nejbohatší nemohou jezdit jen tak. Přestože za ně dali obrovské jmění, stále je pod svými křídly schraňuje automobilka, a když si majitel chce zajezdit, předem si musí zažádat o termín, rezervaci okruhu a servisní tým. Ani těmto exkluzivním sporťákům se však nevyhýbají nehody.
27.11.2017, Martin Müller
Ferrari nehoda velká

Právě jedním z těchto aut je i vzácné Ferrari FXX, které vzniklo jako nekompromisní alternativa k silničnímu Ferrari Enzo. Jenomže ani Ferrari FXX předmětem dnešní debaty nebude. V roce 2009, kdy Ferrari model FXX už dávno nevyrábělo, se totiž pánové z Maranella rozhodli, že svět ještě jednou obohatí. A tak vzniklo nejbrutálnější, nejúchvatnější a dost možná také nejostřejší Ferrari všech dob (samozřejmě vyjma monopostů F1).

Oslnivý poměr výkon/váha

Ferrari FXX Evoluzione je ještě o mnoho rychlejší než jeho předchůdce FXX. Upravená karoserie totiž sama o sobě generuje nezměrný přítlak, který v kombinaci s 860 koňskými silami a hmotností jen 1150 kilogramů nabídne takové svezení, že na něj do smrti nezapomenou ani ti nejrozmlsanější řidičtí sportovci. Ferrari ostatně tento model neprodalo kdekomu.

I tak se ale nyní stalo neštěstí. Na jednom z testovacích dnů v italské Monze totiž toto hyperauto vylétlo z dráhy a ošklivě narazilo do bariéry. Těžko říci, zda za nehodou stála zbrklost řidiče, nedostatek plynulosti nebo zkušeností. Očití svědci však tvrdí, že FXX Evoluzione s vysokou pravděpodobností ještě nemělo dostatečně prohřáté pneumatiky, protože počasí na Monze nebylo v ten den právě ideální. A v takovém případě chybí už vážně jen maličkost k tomu, aby se stalo neštěstí.

Rána za miliony

A nyní již k videu. V osmi minutách natočených z okruhu můžete vidět a hlavně slyšet opravdové unikáty. To hlavní se ovšem odehraje až v samotném závěru. Řidič FXX Evoluzione zde včas nezabrzí, a protože dráha není dostatečně suchá a on nemá dostatečně zahřáté pneumatiky, klouže se jako na saních. A co následovalo, to můžete vidět sami.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama