Autopunk
Z malé dodávky udělali kouřící driftovací lokomotivu
Renault Kangoo je tuctový levný pracant, za kterým se na ulici nikdo neotočí. A už vůbec by asi nikoho nenapadlo na jeho základě stavět sportovní stroj. Jenže když tahle krabice dostane několik stovek koní, začne s ní být zábava.
5.6.2017
I Renault Kangoo může být strašidelným autem.

Ve Švédsku bývají dlouhé zimní večery opravdu dlouhé a dříve či později se všechny možnosti zábavy na sněhu a ledu vyčerpají. Pak je třeba improvizovat. Přesně jako dva bratři, kteří ze svého Renaultu Kangoo vyhodili původní naftový motůrek o objemu 1.5 litru a na jeho místo usadili monstrum od Mercedesu. Zatímco v originálním provedení se auto nezmohlo ani na 100 koní, výkon upraveného turbodieselu se prý pohybuje někde v rozmezí 400 až 500 koní.

Technika z devadesátek

Konkrétně jde o třílitrový šestiválec s označením OM606, který Mercedes vyráběl v letech 1993 až 2001. Pro svou sílu a vhodnost k dalším úpravám je často k vidění v podobně extrémních přestavbách. V tomto případě dostal nejen nové velké turbo Holset, ale k tomu ještě i kompresor Eaton. Pětistupňový automat pochází taktéž od Mercedesu, technika zadní části auta umožňující driftovat je zase z hranatého Volva 940 z 90. let.

Na výsledek se podívejte sami. Je to děsivé, směšné a působivé zároveň což je přesně ten správný poměr.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama