Autopunk
Parádní hippie úlet. Starý Volkswagen Bus závodí překlopený na bok
Automobilové závody už zažily, a hlavně představily, leccos. Jezdit se dá takřka se vším, ale Volkswagen Bus překlopený na bok, který soutěží v jednom z nejšílenějších závodů světa, to jsme asi vážně ještě neviděli.
30.7.2017
Nepřevrátil se. Závodní VW Bus jezdí po dveřích schválně.

Tím excentrickým závodem je americký podnik, který si říká Le Mons. Ne, nejde o překlep. Tato citrónová soutěž, od anglického lemon, tedy v překladu citron, odkazuje na slavný evropský závod Le Mans, ale nebere se tak vážně a jejím cílem je co nejvíce si závod užít. Svým způsobem jde o závody naruby. Nejde o to dojet první do cíle, ale hlavně dojet. A je jedno jak. Součástí jsou jednotlivé soutěže, které vybírají vítěze z řad těch, kteří dojedou se svými „auty“ co nejdál, nebo kteří mají nejhezčí podkolenky nebo sluneční brýle.

Pokud byste se do takového pseudo závodu chtěli přihlásit, musíte se vejít s cenou za auto a jeho přestavbu do 500 dolarů, tedy do asi 11 tisíc korun. K tomu je potřeba připočíst dalších 500 dolarů za startovné a 100 dolarů, tedy asi 2 200 korun za každého řidiče, který s autem na trať vyjede. Těch může být libovolný počet.

Dva v jednom

Pilotem tohoto šíleného projektu je Jeff Bloch, který ho má se svými přáteli také na svědomí. Chtěli být jako tým na Le Mons nepřehlédnutelní a vypadá to, že se jim to podařilo na výbornou.  Základem extrémní stavby byl Volkswagen Bus, kterého prostě otočili na bok. Ale do něj byl namontován jiný model Volkswagenu, konkrétně Rabbit GTI. Pro ty, kdo nevědí, Rabbit je americká verze modelu Golf.

V praxi tak řidič sedí uvnitř klasického malého auta, na které je ale naroubována karoserie Busu položená na bok. Aby byl klam doladěn k dokonalosti, nechali Busu kola ve vzduchu. Původní podlaha pak byla vyměněna za plexisklo, které je polepeno fólií. Ta zajistí z vozu lepší výhled, ale jen z pozice řidiče. Dovnitř vidět není. Na cestu řidič vidí z části skrz původní okno a z části přes odmontovanou mřížku chladiče.

Zní to celé celkem složitě a spíše jako výsledek nějaké bláznivé party, ale ono to fakticky jede a funguje. 1.8litrový čtyřválec přestavbu pohání díky výkonu 120 koní, což na dnešní poměry není mnoho, ale pro účely závodu je to zcela dostačující. Jen se na to sami podívejte. My garantujeme, že větší zběsilost jste ještě dnes neviděli. :)