Autopunk
Nehýbe rukama ani nohama, přesto ovládá svou Corvette jako mistr
Život nebývá fér. Ale i když vám dává co proto, je potřeba ukázat, že se stejně nedáte. Přesně to dělá bývalý pilot formule Sam Schmidt. Většího rváče se životem potkáte jen těžko.
12.7.2017
Nehýbe rukama ani nohama, přesto ovládá svou Corvette jako mistr

Sam Schmidt býval podnikatelem, který se hnal za úspěchem. V 31 letech ale zjistil, že obchody a upnutá saka prostě nejsou pro něj. Toužil se stát profesionálním závodním jezdcem, což se mu také podařilo. Nejvíce exceloval v soutěži Indycar 500, kde několikrát obsadil pole position, několikrát vyhrál a většinou zdatně trápil soupeře. Ale jen do sezóny roku 1999. V roce 2000 se svým monopostem v rychlosti 338 km/h havaroval a ochrnul od krku dolů.

Po několika operacích byla diagnóza bohužel potvrzena a on měl jen dvě možnosti. Buď se mohl uzavřít do sebe a smutnit, nebo se nadechnout a udělat maximum pro to, aby se zase vrátil do auta a do života. Přesně to udělal a dnes může díky velmi složitému systému sedlat velmi ostrý Chevrolet Corvette C7 Z06.

Chytré brýle na zatáčení a trubička na rozjezd

Když můžete hýbat jen hlavou, je jasné, že ovládat auto nebude nic jednoduchého. Respektive, ovládat cokoliv může být problém. Ne ale pro společnost Arrow Electronics, která má přestavbu Chevroletu na svědomí. Ti přišli se skvělým systémem, kdy brzdu a plyn v autě supluje jakási trubička. Pokud chce Sam zrychlovat, fouká do ní. Pokud naopak brzdi, vzduch z ní vysává.

K zatáčení jsou pak potřeba speciální brýle, které umí pracovat s tím, jak má Sam natočenou hlavu. Pokud se otočí doprava, zabočí auto tamtéž. Doleva to pak funguje úplně stejně. Jen se nesmí za jízdy nijak moc rozptylovat a dívat se kolem sebe. Pro řízení takto upraveného auta je potřeba plná koncentrace.

Chce to silné plíce, ale prý jde jen o zvyk. Jediný problém s dechem měl Sam prý při závodu do vrchu Pikes Peak. Ano, čtete správně. Tenhle chlapík klidně i závodí a se svou Corvette pálí gumy jako by byl zcela zdravý. Mimochodem, jeho čtyřkolový miláček také není úplně obyčejný. Corvette disponuje výkonem 659 koní a její maximální rychlost je 320 km/h. Celá tahle technologická paráda ale rozhodně nebyla zadarmo. Cena vývoje tohoto speciálního systému vyšla na asi milion dolarů, tedy asi 23 milionů korun.